Gepost door Green Hotel Club
2024/07/01 geplaatst in Circulair

Succesvolle samenwerking Clean the World en DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, participant van Green Hotel Club werkt succesvol samen met Clean the World. Met meer dan 8.200 deelnemers aan het Global Hospitality Recycling Program is Clean the World een wereldleider in duurzame oplossingen voor het milieu en de sociale impact. Sinds oktober 2021 neemt DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station deel aan dit programma en toont daarmee zijn toewijding aan duurzaamheid en het verminderen van plastic afval.

Het Global Hospitality Recycling Program is een toonaangevend programma met meer dan 8.200 deelnemers wereldwijd. Clean the World zet zich in voor duurzame milieuprojecten en sociale impact door gebruikte zeep en plastic miniflesjes shampoo te recyclen tot essentiële hygiëneproducten voor gemeenschappen in nood. Sinds de oprichting in 2009 heeft Clean the World al meer dan 27 miljoen kilo afval van de vuilnisbelt gered en meer dan 85 miljoen stukken gerecycleerde zeep gedoneerd.

Zeeprecyclingproces

*Reinheid is te kunnen garanderen dat de zeep vrij is van onzuiverheden en geschikt is voor gebruik

Actief beheren van plastic afval
DoubleTree by Hilton doet mee aan het programma ‘plastic bottled amenities only’, waarbij de de plastic zeepflessen van het hotel worden gerecycled. Sinds de deelname aan het programma in oktober 2021 heeft het 557 kamers tellende DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, zijn sterke toewijding aan duurzaamheid getoond door het actief beheren van het plastic afval in de kamer.

Floris Licht, General Manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, is trots op deze samenwerking: “We zijn erg trots op onze samenwerking met Clean the World bij DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station. We recyclen onze plastic flesjes op de kamer via het Clean the World-recyclingprogramma voor de horeca, en het proces is een eenvoudige, effectieve oplossing gebleken om ons hotel te helpen deze flessen effectief te recyclen. De impact rapportage tool van Clean the World biedt een geweldige manier om onze impact te volgen.”

Valentin Grimaud, Housekeeping Manager, benadrukt het belang van dit partnerschap: “We zijn erg blij om samen te werken met Clean the World; we gebruiken inderdaad veel plastic wat betreft badkamerbenodigdheden, en het is essentieel voor ons om dit plastic te recyclen.”

Resultaten
Sinds 2021 heeft de deelname van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station aan Clean the World’s “Plastic Only” recyclingprogramma tot nu toe een ongelooflijke impact gecreëerd, met:

  • 585 kg totaal ingezameld plastic
  • 192 kg totaal gerecycleerd afval

De deelname van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station aan het recyclingprogramma van Clean the World is een uitstekend voorbeeld van de impact die kan worden gemaakt door eenvoudigweg duurzame oplossingen te integreren in de hotelactiviteiten.

De toewijding van het hotel en zijn personeel om actief deel te nemen aan het Clean the World’s Global Hospitality Recycling Program onderstreept hun betrokkenheid en ondersteuning aan het ondersteunen van Hilton’s ‘ Travel with Purpose ‘ duurzaamheidsdoelstellingen. Het hotel fungeert tevens als bewuste burger van de gemeente Amsterdam en ondersteunt de stad bij het behalen van haar duurzaamheidsdoelstellingen. Partnerschappen als deze zijn van cruciaal belang bij het ondersteunen van de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen  (SDG’s) van de VN en het creëren van een duurzamere horeca-industrie in de toekomst.

Conclusie
De samenwerking tussen DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station en Clean the World is een bewijs van de positieve verandering die kan worden bereikt door partnerships en samenwerking.

Meer informatie
Wil je meer weten over deze samenwerking of Green Hotel Club? Neem dan contact op met Femke Posthuma via femke@greenhotelclub.nl.

*Foto’s met dank aan DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station