Omdat de club veel vragen krijgt over hulp aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, organiseerde de Green Business Club Utrecht Centraal een kennismaking tussen de participanten en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De kennismaking was voor beiden een eye-opener. In informele setting, in de kantine van Movares Nederland, hielpen de deelnemers met hun CV, beantwoorden vragen over hun vak en verbreden waar mogelijk hun netwerk.
Kennismaking mensen met afstand tot de arbeidsmarkt
Locatie | Movares, Utrecht |
Status project | Deze kennismaking zal één a twee keer per jaar plaats vinden. |
Betrokken partijen | Naast de participanten van GBC Utrecht Centraal, was de organisatiae I-did betrokken bij het initiatief. |
Ik vond het erg leuk om te zien dat er veel gesproken is, zelfs nog na gesproken, er werd gerouleerd, cv’s uitgewisseld et cetera. Een vruchtbare oefening waar de kandidaten mogelijk goede contacten aan overhouden. Tina Kunnen - Taal doet meer
Facts & figures
Procescomplextiteit | Zeer eenvoudig |
Investering in tijd | In enkele weken |
Investering in geld | Onder € 250 |
Potentiële impact | Gemiddeld |
Schaalniveau | Stad |
Initiatief | Gezamenlijk initiatief |
Duurzaamheidthema’s | Sociaal & Levendigheid |
CO2 besparing | n.v.t |
Bijdrage mvo/certificering |
Projectomschrijving
Ambities en doelstellingen
Met de wensenboom heeft de Green Business Club Utrecht Centraal als doel om mensen met een afstand tot de samenleving en arbeidsmarkt te ondersteunen met de kennis en middelen die wij hebben.
Doelgroep
Voor mensen uit Utrecht en met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Wat
Middels speeddates tussen participanten en deelnemers die via diverse stichtingen uit Utrecht aan ons gekoppeld waren, hebben we kennis kunnen maken.
Waarom
Voor deze oplossing is gekozen, omdat we met een kleine tijdsinvestering elkaar beter begrijpen en de participanten de deelnemers een stapje verder kunnen helpen.
Hoe
Door contact met diverse organisaties uit Utrecht (Stichting Taal doet meer, de Tussenvoorziening, Vluchtelingenwerk Nederland e.a.).
Extra details projectomschrijving
Lessons learned
1. Om structureel te kunnen helpen, wil GBC Utrecht Centraal de kennismaking ieder jaar herhalen.
2. Verrassend was dat we met zo'n kleine tijdsinvestering zo veel mensen hebben kunnen helpen.
3. Wel moet de volgende keer extra nadruk worden gelegd op het feit dat wij geen werkplekken bieden.
4. Een goede aanvulling waren de medewerkers uit de praktijk: van de catering en schoonmaak. Daar was veel vraag naar.
5. Ook verrassend: veel allochtone hoger opgeleide mensen hebben ook een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze mensen waren het best geholpen met een expert uit hun vakgebied; zij kunnen hun netwerk delen.
Foto & video
Relevante links & nieuws
http://www.greenbusinessclub.nl/nl/news/eye-opener-voor-participanten-gbc-utrecht-centraal
Gebruikte tools & kennis
Contactgegevens
Contactpersoon | Emilie Vlieger |
Organisatie | Green Business Club Utrecht Centraal |
E-mailadres | emilie@greenbusinessclub.nl |
Telefoonnummer | 0644129336 |