Gepost door Green Business Club - Landelijk
2023/02/28 geplaatst in Afval, Circulair

Geef je uiterlijk 3 maart op voor de Circulair Inkopen Accelerator!

Aan de slag met circulair inkopen! Ja graag, maar hoe?! De Circulair Inkopen Accelerator biedt handvatten voor elke inkoopprofessional. Dit is een online leermethode ontwikkeld door PHI Factory die alle waardevolle kennis over circulair inkopen voor iedere professional op de eigen werkplek toegankelijk maakt. Zo kan ieder bedrijf gemakkelijk aan de slag met duurzamer en circulair inkopen. Ruim 60 deelnemers vanuit onder andere ABN AMRO, ISS, Loyens & Loeff, Vinkbouw, CSU en Sodexo deden mee aan de eerste run: vanaf 20 maart 2023 start de tweede run. Doe mee! Opgeven hiervoor kan tot en met 3 maart.

Al gamend toewerken naar een circulair kantoor
De Circulair Inkopen Accelerator stelt deelnemers in staat om plaats- en tijdsonafhankelijk met 1,5 uur per week gedurende 16 weken kennis op te doen over duurzaam en circulair inkopen en deze ook direct toe te passen in een pilotproject. Via het platform doorlopen alle deelnemers online en offline challenges. Zo krijgen deelnemers handvaten om aan de slag te gaan met een pilotproject en ervaring op te doen met circulair inkopen. Daarnaast brengen we met het interactieve deel van het platform de benodigde communicatie met andere deelnemers op gang. De kennis opgedaan in verschillende pilotprojecten wordt onderling gedeeld en gekopieerd naar andere organisaties. 

Meld je aan of ontvang vrijblijvend meer informatie over de Circulair Inkopen Accelerator


Meer informatie
Kijk op de pagina ‘Circulair Inkopen Accelerator’ voor meer informatie.

FAQ
1. Is het aan te raden om met meerdere vanuit 1 organisatie aan te melden?
Ja, wanneer je met minimaal 2 personen aanmeldt kun je de ‘workload’ van de acties delen, maak je gebruik van elkaar kennis en expertise, wordt opgedane kennis meer verspreid binnen de organisatie én het maakt de training leuker om het samen te doen. Je krijgt wel individuele inloggegevens en je doet de challenges verder individueel. Alleen de acties kun je gezamenlijk uitwerken.

2. Hoeveel tijd ben je wekelijks kwijt?We rekenen op zo’n ongeveer 1,5 uur per week, dit is ruim gerekend. Iedere 2 weken gaat er een nieuwe challenge open, per challenge ben je ongeveer 3 uur kwijt als je alle acties gaat uitvoeren. Je hebt de keus om niet alle acties te doen, dan ben je minder tijd kwijt.

3. Heb je voorbeelden van een geschikt pilotproject?
Een pilotproject is al snel geschikt. We zien dat er vaak facilitaire onderwerpen worden gekozen, maar dit is zeker geen must. Hieronder wat voorbeelden:

  • Koffiecontract (warme dranken)
  • Koffiebekers
  • Kantoorinrichting
  • Catering aanbod
  • Duurzame koerierdiensten
  • Wettenbundels (papier/repro)
  • Schoonmaak
  • Circulair bouwproject
  • Circulaire verpakkingen
  • Duurzame tape
  • Bedrijfskleding
  • IT middelen
  • Verduurzamen shampoo, zeep en verpakkingen (hotel)

4. Wanneer is de deadline om aan te melden?
Vrijdag 3 maart is de uiterlijke datum om aan te melden.

5. Zijn er andere data die we alvast vrij moeten houden?
Donderdag 16 maart om 14:00 uur is de online kick-off, maandag 20 maart gaat de eerste challenge open.
Medio mei hebben we een fysieke tussenbijeenkomst waarin inspiratie en kennisdeling centraal staat.
In september hebben we een fysieke slotsessie waarin de pilotprojecten worden gepitcht.