2019/06/13 geplaatst in Afval, Circulair

GBC Rotterdam Alexander | Participant Coca-Cola start met zomercampagne

Participant Coca-Cola neemt haar verantwoordelijkheid voor haar aandeel in het afvalprobleem; de drankverpakkingen. Met een grootscheepse zomercampagne roepen ze consumenten op de verpakkingen op de juiste manier weg te gooien. De boodschap is gedurfd: willen consumenten dat niet doen, koop dan liever geen Coca-Cola.

De marketingcampagne is een Nederlands initiatief. Het bedrijf heeft grote ambities op het gebied van verduurzamen en inzamelen van verpakkingen: deze zijn 100% recyclebaar, mits goed ingeleverd. Van de oude verpakkingen worden nieuwe gemaakt. Eind 2019 wil Coca-Cola dat tenminste de helft van alle PET-flessen bestaat uit gerecycled PET.

Met de duidelijke boodschap ‘Don’t buy Coca-Cola, if you don’t help us recycle’ roept het bedrijf Nederlanders, die samen dagelijks 7 miljoen van de drankjes drinken, op om te helpen met het verzamelen van de verpakkingen. Dat doen ze op allerlei manieren: van acties op de winkelvloer tot samenwerkingen met partners. Recyclen is makkelijk door een online tool die de consument vertelt waar zij haar verpakking kan inleveren. Deze campagne sluit naadloos aan bij andere initiatieven die Coca Cola het kader van hun duurzaamheids-actieplan This is Forward’ hebben genomen.

Coca-Cola is participant van Green Business Club Rotterdam Alexander. Ze deden ook mee met de PrintLess Contest van GBC Nederland dit voorjaar, waarvan de winnaar tijdens de GBC Safari 4 juli a.s. bekend wordt.